Saturday 8 January 2011

Oh! Tidak!

Oh! Tidak! menjadi tajuk? apa maksud semua ini? let's we survive this entri kalau uolls nak tahu sesangat. Adakah mengenai harga minyak? Diet tak menjadi? Berat bertambah 2kg dalam sehari? Ok. semua ini tipu je saja nak bagi suprise. INI ADALAH ENTRI * RAHSIA PERIOD*. *dalam nada misteri nusantara* 


Perasan tak kalau kita semua nak period mesti tumbuh pimple, out of the moody, diet tak menjadi sebab terlebih makan tanpa mengikut rancangan diet dalam seminggu, tak terpikir dalam rancangan yang tak terduga seperti hari ini kita tak nak makan sambal belacan cecah kacang botol *meleleh air liur kau* tapi makan gak dengan gelojoh ye. Tiba-tiba nak azam la tapi tak buat.

Apa perlu kita buat? 

01 Tanda/Pangkah tarikh di kalender/plan anda setiap kali anda period. Ini sebab anda akan tahu akan bila anda hendak period. Kalau kita pangkah, kita boleh agak bila kita hendak period. Kita cuma period dalam 5-7 hari je kan kalau 2 minggu tu baik anda pegi check dekat doktor after 30 hari kita akan period lagi . Kalau tak pangkah, tiba-tiba masa sekolah kita 'terperiod' masa syok-syok belajar math. tu pun nasib baik lepas rehat kalau masa waktu pagi tu macam mana? hah jawab jangan tak jawab.



02 Bawa pampers anda dan letak dalam bags uolls. hah, pampers? pampers yang ada depan belakang macam baby pakai tu? bukan yang tu lah ada ke pakai pampers tu *sambil cuba membayangkan* mungkin kena beli yang saiz dewasa atau guna nenek hang punye. Ini sebab anda tidak akan tersedar mungkin masa anda period first days tengah sibuk berjoging seluar anda bertukar menjadi warna merah. So boleh la bawa pampers lebih dan letak lah dalam bags anda.

adakah yang berpesen begini?

atau 

yang ini?

pilihan terletak di tangan anda.


03 sometimes kita rasa out of moody kan? kalau macam tu kita mesti la pandai mengawal nya. kalau tak period kita tak akan stabil.

04 orang cakap kalau kita orang perempuan tengah period kita jangan la mkan benda sejuk. nape? sebab nanti darah nya banyak ke? hari tu masa kita balik kampung kita makan tebu then nenek tegur *ala-ala jangan tegur the movie tu*  dan dia berpesan supaya jangan makan tebu sebab nanti darah period banyak tapi kita makan je. mungkin kalau kita makan tebu, benda tu kan sejuk so akhir nya kita sakit badan le. jadi conclusion nya banyak-banyak  kan la minum susu. minum dua kotak pun tak kisah sebab kalau orang period ini kan mudah sesangat sakit belakang sebab protein kita diambil.



05 Makan la makanan yang banyak protein jangan macam gula-gula jer. seperti ikan ke daging ke sayur ke dan macam-macam lagi ke.

banyak la kau punyer ke ke ke kang terkeker kang baru tau!

3 comments:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

http://farhanaismail.blogspot.com/

cikdil said...

boleyy je..tapi promote la link cik dil skali..tauu